Over de zelfbedieningsvestiging

ZB staat voor zelfbedieningsvestiging. In de zelfbedieningsvestiging kunnen klanten zelf inkopen doen. Hier kunnen zij de producten zien, voelen, ruiken én proeven. Ook kun je advies krijgen van een professionele Sligro vakman- of vrouw. In totaal zijn er 50 Sligro ZB’s in Nederland.

Hoe ziet een ZB eruit?

Entreé
In alle vestigingen is er een rustpunt. Hier kunnen onze klanten gratis een kopje koffie, thee of water pakken. Bij een groot aantal vestigingen is er ook een brasserie Entrée waar klanten lekker kunnen eten.

Koffie en Thee
Hier vind je alles wat met koffie en thee te maken heeft. In een grotere vestiging is er een barista, een echte koffieprofessional die alles kan vertellen over de verschillende koffiebonen en over hoe je koffie bereid. Bijvoorbeeld een cappuccino. Een klant kan ook verschillende koffiebonen proberen en zo de juiste keuze maken.

Vis & schelp
SmitVis levert de producten aan de afdeling Vis & Schelp. Een visspecialist maakt bestellingen voor klanten klaar, adviseert en verkoopt actief aan klanten zowel op de afdeling als telefonisch.

Wild & gevogelte
De afdeling Wild & Gevogelte wordt gerund door onze verspartner Ruig. De polier weet alles van het uitgebreide assortiment en adviseert aan onze klanten.

Rund & lam
De afdeling Rund & Lam wordt gerund door onze verspartner Kaldenberg. De slager snijdt het vlees op maat, naar wens van de klant. De slager verkoopt en adviseert aan onze klanten.

Proeftuin
In de proeftuin (type 3 en 4) worden gerechten klaargemaakt met producten die we in de ZB verkopen. Het doel van de proeftuin is klanten kennis te laten maken met de Sligro producten, te laten zien wat je er mee kunt doen en ze te inspireren.

Worst & vleeswaren
De afdeling Worst en Vleeswaren valt onder de versafdeling. De specialisten op deze afdeling denken mee met de klant en geven de klant advies over welke producten passen bij de wensen van de klant.

Groente & fruit
De groente & fruitafdeling in een Sligro vestiging wordt gerund door Smeding. Smeding levert al het groente en fruit aan Sligro. Ook de medewerkers van de groente & fruitafdeling zijn in dienst van Smeding.

Brood & patisserie
De afdeling Brood & Patisserie heeft een uitgebreid assortiment brood en gebak, zowel vers, diepvries en om zelf af te bakken. De bakker bakt producten af, bewerkt producten en zorgt ervoor dat de hele afdeling op orde is.

Kaas & zuivel
We hebben heel veel verschillende kazen en zuivelsoorten. Op deze afdelingen werken specialisten die alles van de producten weten en klanten optimaal kunnen adviseren.

Olie & azijn
Op de afdeling Olie & Azijn kunnen klanten kiezen uit een zeer groot assortiment olie, azijn, dressings en andere smaakmakers.

Kruiden & Specerijen
De afdeling kruiden en specerijen vind je alleen in de grotere 3.0 vestigingen. Hier kunnen klanten hun unieke kruiden melange samenstellen. Klanten kunnen zich laten adviseren door een specialist

De afdeling Wijn en gedistilleerd
Op de afdeling Wijn & Gedistilleerd vind je een groot wijnassortiment waarbij de wijnen ingedeeld zijn op land van herkomst. De wijnadviseur of vinoloog geeft klanten advies op maat en helpt klanten, o.a. door proeverijen, de juiste keuze te maken. Hij helpt restauranthouders bij het samenstellen van een passende wijnkaart. Naast wijn hebben we ook een uitgebreid gedistilleerd assortiment (alcoholische dranken).

DKW
De DKW (Droge Kruideniers Waren) – afdeling is de grootste afdeling met de meeste producten. Van olijfolie tot pasta en van kruiden tot appelmoes. De Sligro-medewerkers van deze afdeling helpen klanten de juiste producten te vinden en zorgen dat alles gevuld is en er netjes bij staat.

Noten & zuidvruchten
Op de afdeling Noten & Zuidvruchten (ZB type 3 en 4) bieden we onze klanten een grote keuze voorverpakte noten en onze verkoopmedewerkers branden ter plekke verse noten.

Non-food
Op deze afdeling vind je allerlei non-foodproducten die een (horeca)ondernemer nodig heeft. Zoals keukenapparatuur, meubilair, serviesgoed, kleding en kantoorbenodigdheden.

Front-end
Met het Front-end bedoelen we de kassagroep en de receptie. Bij de receptie ontvangen we de klanten bij binnenkomst en hier kunnen klanten terecht met vragen. De caissière zorgt ervoor dat alles correct wordt geregistreerd en afgehandeld. De medewerkers van het Front-end zijn het visitekaartje van de vestiging. Hier vindt op een gastvrije manier het eerste en laatste contact met de klant plaats.