Over het servicekantoor

In Veghel staat het servicekantoor, oftewel het hoofdkantoor, van Sligro Food Group. Er werken ongeveer 800 medewerkers. Deze medewerkers werken voor de verschillende bedrijfsonderdelen van Sligro Food Group. Zo is er bijvoorbeeld de directie, ICT, afdeling inkoop, sales, klantenservice en de afdelingen HR en marketing.

Wat gebeurt er in het servicekantoor?
Er gebeurt veel op het servicekantoor. Er zijn wel 15 verschillende afdelingen.
We nemen een kijkje bij drie afdelingen.

Directie
Sligro Food Group heeft een Executive Board en bestaat uit twee personen. De CEO is Koen Slippens, directievoorzitter van Sligro Food Group en Rob van der Sluis is de CFO, financieel directeur.

Naast een Executive Board heeft Sligro Food Group ook een International Board. Die bestaat uit de Executive Board en directieleden met verantwoordelijkheden op het gebied van IT, supply chain, HR, inkoop en assortimentsmanagement, ZB en sales. Daarnaast maken de landdirecteuren Foodservice Nederland en België deel uit van de International Board.

 

Inkoop
De afdeling inkoop en assortimentsmanagement is iedere dag bezig om de beste, mooiste en lekkerste producten in te kopen zodat ze aan onze klanten verkocht kunnen worden. Dit geldt zowel voor food als non-food. Zo is er bijvoorbeeld een inkoper Wijn. Deze inkoper bezoekt de wijngaarden en proeft de wijn. Zo weet hij zeker dat de wijn lekker is en goed wordt gemaakt.

Deze wijn komt dan in het Sligro aanbod. Dat betekent dat klanten deze wijn in de Sligro Zelfbedieningsvestiging kunnen kopen of online kunnen bestellen. Ook verkopen wij veel hoogwaardige producten onder onze eigen merken. Dat zijn er maar liefst meer dan 60.

HR
Wanneer je ruim 4500 medewerkers in dienst hebt moet er veel geregeld worden.
Bijvoorbeeld;

  • Dat de juiste mensen gevonden worden voor het werk. Dit doen we door invullen van de vacatures.
  • Dat de medewerkers het fijn vinden om bij Sligro te werken, we noemen dit medewerkerstevredenheid.
  • Dat alles goed geregeld is. zodat je je werk goed kunt doen. Dit gaat dan vaak om veiligheid en gezondheid.
  • Dat de medewerkers zichzelf kunnen blijven ontwikkelen, een leven lang leren! Daarvoor hebben we veel mooie opleidingsprogramma’s.

Omdat we leren en jezelf blijven ontwikkelen zo belangrijk vinden voor onze medewerkers hebben we de Sligro Academy opgezet. Elke Sligro Food Group medewerker heeft toegang tot meer dan meer dan 300 opleidingen. Dit kunnen online learnings (lessen) zijn die je op je smartphone kunt volgen of een training van meerdere dagen waar je bijvoorbeeld alles leert over een product, verkopen of leidinggeven.