Over de bezorgservice

BS staat voor Bezorgservice. Vanuit een Bezorgservice worden alle klantbestellingen verwerkt. De klant plaatst online of telefonisch een bestelling. Deze bestelling wordt super snel verzameld en per vrachtwagen bezorgd. Op een Bezorgservice liggen heel veel producten op voorraad maar er komen ook verse producten binnen die direct door gaan naar de klant.

De goederen bij in Bezorgservice komen binnen van het centrale Distributiecentrum, verspartners en leveranciers. In totaal heeft Sligro 8 Bezorgservices. Het assortiment is voor 95% afgestemd op de regio. De goederen worden ingeruimd in het magazijn in verschillende temperatuur zones (DKW, koeling en diepvries).

Op een BS werken logistieke medewerkers die werkzaamheden uitvoeren zoals goederenontvangst, invakken, orders verzamelen en expeditie. Sommige producten worden niet opgeslagen maar na het lossen direct klaargezet voor verzending naar de klant. Dit heet crossdocking.

Een BS is een 24 uurs-bedrijf. Dat willen zeggen dat er dag en nacht gewerkt wordt. Overdag komen de klantbestellingen binnen. De bestellingen worden verzameld en vervoerd naar de klant. ’s Nachts worden verse producten bij de BS geleverd en leveringen voor klanten worden klaargezet. Vroeg in de ochtend gaan de eerste vrachtwagens rijden om de bestellingen bij de klanten af te leveren. De klant kan een ‘tijdvak’ aangeven, waarin hij de bestelling afgeleverd wil hebben. Bijvoorbeeld tussen 09.00-10.00 uur.